سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود بسته های آموزشی ریاضی پنجم دبستان


 

اعداد مخلوط

 

آزمون فصل

اعداد مخلوط

 

اندازه گیری

 

آزمون فصل اندازه گیری

و ضرب ذهنی

 

بخش پذیری

 

آزمون فصل

بخش پذیری

 

 

کسر متعارفی 1 (2)

 

آزمون فصل

کسر متعارفی 1 (2)

 

عدد نویسی

 

آزمون فصل

(عدد نویسی)

 

کسر متعارفی 1

 

آزمون فصل

(کسر متعارفی 1)

 

گنجایش

 

 

آزمون فصل گنجایش

و مساحت دایره

و بررسی اطلاعات

 

آزمون فصل های مثلث

و اندازه گیری محیط دایره

 

 

حجم

 

 

جمع اعشاری

 

جمع کسرهای متعارفی

 

آزمون فصل جمع و

تفریق کسر متعارفی 1

 

آزمون فصل جمع و

تفریق کسر متعارفی 1 (2)

 

جمع کسرهای متعارفی (2)

 

کسر اعشار

 

زاویه

ضرب اعداد اعشاری

 

ضرب کسرها

 

آزمون فصل

ضرب کسرها

 

واحد جرم

 

تقسیم کسرهای متعارفی

 

تقارن

 

 

تفریق اعداد اعشاری

 

تفریق اعداد اعشاری (2)

 

 

آزمون فصل نسبت

و تناسب و درصد

و تخمین

 

نسبت و تناسب

 

 

نسبت و تناسب (2)

 

 

مکعب

 

 

آزمون فصل مساحت

و تقارن و

جمع اعداد اعشاری

 

مساحت

 

مساحت (2)

 

کسر متعارفی 2

 

آزمون فصل

کسر متعارفی 2

 

کسر متعارفی 2 (2)

 

آزمون فصل کسر

متعارفی 2 (2)

 

کسر اعشار و

عددهای اعشاری

کسر اعشار و

عددهای اعشاری (2) 

کسر اعشار و

عددهای اعشاری (3)

 



تاریخ : شنبه 94/9/7 | 12:10 صبح | نویسنده : داود بالا دستیان | نظر


خبرگزاری شبستان: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از درخشش کودکان و نوجوانان استان در جشنواره رضوی مراکز کانون خبرداد.

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین تعداد 525 اثر در بخش خوشنویسی رضوی، تعداد 64 اثر در بخش نشریه کاغذی رضوی و تعداد  88  اثر در بخش کتابسازی رضوی پس از انجام داوری اولیه در مراکز به دبیرخانه جشنواره رسید.

 

وی افزود: از بین همان آثار ارسالی مراکز به دبیرخانه جشنواره استان تعدادی نیز در مرحله استانی برتر معرفی شدند که در بخش مشاعره رضوی مبینا کبابیان از مرکز فرهنگی هنری یاسوکند، در بخش کتابسازی رضوی اسرا صالح پور، کانی عبدالله پور و متین فرند از مرکز فرهنگی هنری شماره دو سقز هستند.

 

شیخی تصریح کرد: همچنین در بخش نشریه نگاری کاغذی رضوی  پرند سورانی سقزی، کیمیا حجری و اسرا گل حصاری از مرکز فرهنگی هنری شماره یک سقز، در بخش نقاشی رضوی عرفان بالادستیان از مرکز فرهنگی هنری بیجار و در بخش خوشنویسی رضوی فرشیدعلیمرادی از مرکز فرهنگی هنری کامیاران به عنوان نفرات برتر برگزیده شدند.

 

وی افزود: در بخش داستان کوتاه رضوی خانم ها زهرا جعفری و محدثه جمشیدی اعضایی از مرکز فرهنگی  هنری بیجار، در بخش نقاشی رضوی خانم فائزه امانی از مرکز فرهنگی هنری قروه و در بخش مشاعره رضوی خانم مریم کبابیان از مرکز فرهنگی هنری سریش آباد در سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) برگزیده شدند.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با قدر دانی از حضور اعضای کانون در جشنواره رضوی، افزود: از برگزیدگان این اعضا طی مراسمی با دادن لوح تقدیر وهدایای تجلیل خواهد شد.




تاریخ : چهارشنبه 94/8/13 | 3:7 عصر | نویسنده : داود بالا دستیان | نظر


به گزارش معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پروش استان کردستان

مرحله استانی جشنواره الگوهای برتر تدریس دوره ابتدایی سال تحصیلی 94/93 برگزار گردید

این جشنواره با هدف : ارتقای صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای، دست یابی و اشاعه الگوهای عملی و استاندارد تدریس وتوسعه فعالیت‌های تیمی معلمان برگزار می گردد، به جهت اهمیت کارکردهای فن‌آوری‌های نوین در فرآیند یاددهی - یادگیری و نیز جدید التالیف بودن کتاب‌های درسی، با رویکردiT در سه ماده درسی کتاب های جدیدالتالیف : ریاضی، علوم و اجتماعی در سال تحصیلی 94/93 برگزار ‌گردید در این جشنواره 1784 آموزگار دوره ابتدایی در قالب 443 تیم مشارکت و به رقابت پرداختند از مجموع طرح‌های ارایه شده تعداد 65 طرح به مرحله استانی راه یافتند که در ارزیابی نهایی10 تیم به عنوان طرح‌های برتر برگزیده شده‌اند. طرح‌هایلیست بر گزیدگان جشنواره تدریس برتر مرحله استانی جشنواره مانند سنوات گذشته به صورت نرم افزار به شهرستان‌ها و مناطق جهت استفاده همکاران ارسال خواهد شد.




تاریخ : پنج شنبه 94/4/11 | 5:1 عصر | نویسنده : داود بالا دستیان | نظر

    همایش روز هوای پاک در دبستان روستای گل قشلاق

 

دبستان گل قشلاق  در تاریخ 20 اسفند 93 راس ساعت 10.35 دقیقه صبح همایش روز هوای پاک با همکاری دهیاری روستا و خانه بهداشت  وبا شرکت مردم فهیم این روستا با هدف فرهنگ سازی جلو گیری از آلودگی زیست محیطی و دفع اصولی زباله برگزار نمود. دانش آموزان ومعلمان شاغل در این دبستان با حمل پلاکارد های حاوی پیام های زیست محیطی ، پاگیزگی وحفظ محیط زیست را هشدار دادند . در این همایش دانش آموزان همراه با سایر اقشار مردم روستا با استفاده از دستکش یکبار مصرف وماسک وکیسه های زباله ، نسبت به جمع آوری زباله های داخل زمینهای کشاورزی اطراف روستا ومحوطه کوچه های روستا ، اقدام نمودند. در پایان همایش مردم فهیم روستا باجمع آوری زباله های اطراف محیط دبستان وتجمع مقابل دبستان مذکور پیمان بستند تا زباله ها را اصولی دفع نمایند واز ریختن زباله در کوچه های اطراف جلو گیری نمایند.در پایان مراسم از اقدام خداپسندانه مردم ودهیاری وخانه بهداشت روستا تشکر وقدر دانی شد

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




تاریخ : جمعه 93/12/22 | 9:48 عصر | نویسنده : داود بالا دستیان | نظر
طریقه ساخت موشک آبی
بخش اول :
موشک آبی چیست؟
در ساده ترین تعریف می توان موشک آبی را یک بطری نوشیدنی گازدار معرفی کرد که به صورت وارونه قرار گرفته و در انتهای آن دماغه (نوک) موشک نصب شده است. درون بطری موشک تا حد معینی آب وجود دارد که این آب نقش سوخت موشک را ایفا خواهد کرد. در پایین موشک (دهانه بطری) نیز می توان از نازل استفاده کرد. استفاده از بال هم جهت پرواز بهتر و پایداری بیشتر توصیه می شود.

دماغه یا نوک موشک قسمتی است که وظیفه شکافتن هوا و آئرودینامیک کردن جریان روی بطری نوشابه را دارد. بعلاوه اگر قرار باشد موشک شما مجهز به چتر فرود باشد و یا باری را حمل کند؛ این قسمت بهترین گزینه است.
بال ها یا پره ها از مهمترین قسمت های موشک آبی شما ، و مهمترین وجه تمایز یک بطری ساده و یک موشک آبی هستند. بال های موشک باعث می شوند به هنگام پرواز پایداری بیشتری ایجاد شود.

تا کنون شکل ظاهری یک موشک آبی را توصیف کردیم. ولی موشک چگونه پرواز خواهد کرد؟
برای پرواز موشک باید یک مکانیزم پرتاب برای آن طراحی کنیم. ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 93/12/14 | 10:28 عصر | نویسنده : داود بالا دستیان | نظر